top of page

WHAT DIETING IS MISSING - CHÚNG TA THIẾU GÌ TRONG CHẾ ĐỘ ĂN KIÊNG?

Have you ever read articles about people obsessing about their diet in an unhealthy way, trying to shed kilos and fat off their bodies at any cost? Many people tend to yo-yo up and down with their weight and their confidence with these quick-fix diets.  Many may think it’s harmless but going on an emotional and physical roller coaster  can lead to serious, long-term damage.  It may be time to set up a healthy diet instead.


WHAT EXACTLY DOES “HEALTHY DIET” MEAN?

Healthy diet is a way you control the quality and quantity of foods you eat but making sure you get adequate nutrition that meets the demands of your body. Depending on the natural body type and other factors such as age and gender, there are different regimens to achieve the best results in a safe way.

Some people mistakenly think that dieting is just for losing weight  and getting slimmer as fast as possible. In fact, dieting should include getting the body stronger, to having the right tools to fight illness and disease. Research has shown that poor nutrition high in fat, salt and sugar often contributes to cancers, high blood pressure and cardiovascular problems, which can be fatal.

Taking shortcuts is a dead-end losing battle! Care needs to be taken to have a proper, balanced diet to ensure maximum intake of nutrition, and this, coupled with exercise can just keep your body in the best condition naturally!



THE IMPORTANCE OF FRUIT AND VEGETABLES IN YOUR DIET

To ensure the adequate nutrition, fruits and vegetables are plentiful suppliers to your body. They provide loads of vitamins and minerals that protect you from the risks of heart diseases, unhealthy red blood cells and other dangerous diseases. We can call fruits and vegetables the natural medicine which Mother Nature has given to us. Moreover, having a low-fat diet is also important, and if you stick to dishes that are rich in fruits and veggies then you are ensured to have a better diet.


Instead of abusing your stomach by starving it, you can use fruits and vegetables as a snack without dealing with any harmful effects. If you are tired of eating veggies, cold-pressed juices will be the best replacement because it still contains most of the nutrients in fruits and vegetables.



Bạn có bao giờ đọc các bài viết về những người bị ám ảnh về chế độ ăn uống của họ một cách không lành mạnh, cố gắng giảm cân nặng và giảm mỡ bằng mọi cách? Nhiều người có xu hướng tăng giảm cân nặng và sự tự tin thất thường với chế độ ăn kiêng chóng vánh. Mọi người nghĩ rằng việc làm này vô hại, nhưng thay đổi thể chất và cảm xúc thất thường có thể dẫn đến những hậu quả nghiêm trọng và lâu dài. Bây giờ có thể là thời điểm thích hợp để bạn thiết lập một chết độ ăn kiêng lành mạnh.


“CHẾ ĐỘ ĂN KIÊNG LÀNH MẠNH” THỰC SỰ LÀ GÌ?

Chế độ ăn uống lành mạnh là cách bạn kiểm soát số lượng và chất lượng của các loại thực phẩm bạn ăn nhưng vẫn đảm bảo bạn nạp đầy đủ dinh dưỡng, đáp ứng nhu cầu của cơ thể. Tùy thuộc vào tính chất của mỗi cơ thể và những yếu tố khác như tuổi tác và giới tính, có các phác đồ khác nhau để đạt được kết quả tốt nhất một cách an toàn. 

Một số người lầm tưởng rằng ăn kiêng chỉ là để giảm cân, càng gầy (ốm) nhanh càng tốt. Trong thực tế, ăn kiêng nên bao gồm mục đích khiến cơ thể khỏe mạnh hơn, có khả năng chống lại ốm đau và bệnh tật. Nghiên cứu đã chỉ ra rằng dinh dưỡng nghèo nàn có nhiều trong chất béo, muối và đường. Điều này thường dẫn đến bệnh ung thư, huyết áp cao và các vấn đề tim mạch, có thể gây tử vong. 

Đi lối tắt là một cuộc chiến vào ngõ cụt! Chăm sóc cần được thực hiện với một chế độ ăn uống thích hợp và cân bằng đảm bảo hấp thụ tối đa chất dinh dưỡng. Và chỉ cần kết hợp thêm với tập thể dục, bạn sẽ giữ được cơ thể trong trạng thái tự nhiên tốt nhất!


TẦM QUAN TRỌNG CỦA TRÁI CÂY TRONG CHẾ ĐỘ ĂN KIÊNG 

Để đảm bảo lượng dinh dưỡng đầy đủ, các loại trái cây và rau quả chính là nguồn cung cấp dồi dào cho cơ thể. Chúng cung cấp rất nhiều vitamin và khoáng chất, bảo vệ bạn khỏi những nguy cơ của bệnh tim, hồng cầu xấu và những căn bệnh nguy hiểm khác. Chúng ta có thể gọi rau quả chính là các loại thuốc tự nhiên và thiên nhiên đã ban cho. Hơn thế nữa, có chế độ ăn ít béo cũng rất quan trọng. Nếu bạn chỉ ăn những món nhiều rau và quả, chắc chắn bạn sẽ có chế độ ăn kiêng tuyệt vời.


Thay vì phải hành hạ cái bụng của bạn bằng cách bỏ đói nó, bạn có thể ăn rau quả cho buổi ăn vặt mà không sợ bất kỳ tác hại nào. Nếu một ngày bạn cảm thấy chán ngấy những món rau quả, nước ép phương pháp “ép lạnh” sẽ là sự thay thế hợp lý nhất vì nó có thể giữ lại tất cả các chất dinh dưỡng mà rau củ quả cung cấp.

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page