top of page

GARLIC - TỎI

Some people make jokes about eating garlic because of the smell. But, they may forget the long list of benefits garlic has.



Lung cancer

Garlic may potentially serve as a chemopreventive agent for lung cancer. People who eat raw garlic at least twice a week have a 44% lower risk of developing lung cancer.

Brain cancer

Garlic contains compounds of organosulfur (DAS, DATS and DADS) which are examined to be effective in destroying the cells in glioblastomas - a type of deadly brain tumor. 

Hip osteoarthritis and prostate cancer

Not only one but many studies found out that women who eat allium vegetables (onions, garlic, chives, shallots), have lower risk of osteoarthritis. Garlic is an exemplary model of an allium vegetable. Furthermore, for men, the risk of prostate cancer decreases also thanks to garlic intake. 

Heart protection

There is a component of garlic oil called diallyl trisulfide that has been developed for heart failure treatment due to its ability to protect the heart during cardiac surgery and after a heart attack. Moreover, this oil can help protect diabetic patients from cardiomyopathy - the main cause of death among diabetic patients. This is a chronic disease of myocardium (heart muscle) which is abnormally thickened or enlarged.

High cholesterol and high blood pressure

Garlic extract supplementation improves blood lipid profile, strengthens the blood antioxidant potential, and causes significant reductions in systolic and diastolic blood pressures.


Vài người hay chọc ghẹo việc ăn tỏi bởi mùi hương nó để lại. Nhưng, họ có thể đã quên đi những lợi ích của nó cho sức khoẻ con người. 

Ung thư phổi

Tỏi có khả năng ngăn chặn tế bào ung thư, đặc biệt là ung thư phổi. Vì vậy, những người ăn tỏi sống ít nhất hai lần một tuần có thể giảm đi 44% nguy cơ phát triển ung thư phổi.

Ung thư não

Tỏi chứa hợp chất organosulfur (gồm DAS, DATS và DADS) được nghiên cứu cho thấy có hiệu quả trong việc huỷ hoại các tế bào gloiblastomas - một dạng của u não.

Viêm xương khớp ở hông và ung thư tuyến tiền liệt

Không chỉ một mà nhiều nghiên cứu cho thấy rằng phụ nữ ăn càng nhiều các củ thuộc họ Hành (hành, tỏi, hẹ, hành khô), mức độ viêm xương khớp của họ càng giảm. Và, tỏi là một loại củ tiêu biểu trong họ Hành. Hơn nữa, đối với nam giới, nguy cơ mắc bệnh ung thư tuyến tiền liệt cũng giảm nhờ ăn tỏi. 

Bảo vệ tim mạch

Có một thành phần của tỏi gọi là Diallyl trisulfide đã được phát hiện để điều trị bệnh suy tim nhờ vào khả năng bảo vệ tim trong quá trình phẫu thuật tim và sau cơn đau tim. Hơn nữa, loại dầu này có thể bảo vệ bệnh nhân tiểu đường khỏi bệnh cơ tim - tác nhân chính gây tử vong cho bệnh nhân tiểu đường. Đây là căn bệnh mãn tính của cơ tim khi mà cơ tim phì đại bất thường.

Lượng cholesterol cao và cao huyết áp

Bổ sung chiết xuất từ tỏi cải thiện lượng lipid trong máu, tăng cường khả năng chống oxi hoá trong máu và làm hạ huyết áp ở tâm thu và tâm trương.

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page