top of page

BREASTFEEDING AND OSTEOPATHY - NUÔI CON BẰNG SỮA MẸ & NẮN XƯƠNG

for many mothers, breastfeeding is a source of much stress, discomfort, worry and self-blame.  breastfeeding is the natural feeding preference of the newborn, however there are many things that can make it difficult or impossible for a mother to supply milk to her baby

This can often have negative effects on a mother’s self-esteem, bonding with her baby and can even contribute to symptoms of post-natal depression. There are many ways in which Osteopaths can help to ensure breastfeeding goes as smoothly as possible.  For example, Osteopaths assess and treat babies as young as a few days old and can help in determining the cause of discomfort from colic, wind and reflux that can affect how a baby feeds.  By releasing restrictions through the jaw, face and neck (often caused by the birth process or a traumatic birth), difficulties latching which creates undue friction on the breast and nipple, can be addressed. For mums, the Osteopath can assist in releasing any restrictions or tightness through the upper shoulders and chest to ensure baby and mum find comfort during breastfeeding moments. Furthermore, the Osteopath can help to gently restore good and free lymph and fluid flow through the breast, helping to ease the occurrence and recurrence of mastitis.

For the full article: www.sportsandspinalgroup.com.au on Nov. 15, 2016


đối với nhiều bà mẹ, cho con bú sữa mẹ là một việc căng thằng, không dễ chịu, và nhiều lo lắng. nuôi con bằng sữa mẹ là sự ưu tiên cho ăn theo cách tự nhiên cho trẻ sơ sinh, tuy nhiên có rất nhiều điều có thể dây khó khăn hoặc không thể đối với người mẹ khi cho con bú.

điều này thường có thể gây ảnh hướng tiêu cực đến lòng tự trọng của người mẹ, liên kết với đứa con của mình và thậm chí có thể dẫn tới chứng trầm cảm sau sinh. có rất nhiều cách để các chuyên gia nắn xương có thể giúp đảm bảo việc cho con bú trở nên suôn sẻ nhất có thể. ví dụ, nắn xương đánh giá và điều trị trẻ sơ sinh như một vài ngày tuổi, có thể giúp xác định nguyên nhân gây khó chịu vì đau bụng, trướng hoặc trào ngược gây ảnh hưởng tới việc bé ăn. bằng cách giải phóng các hạn chế thông qua hàm, mặt và cổ (thường là do quá trình sinh nở hoặc khi sinh ra bị chấn thương), những khó khăn trong việc bé ngậm ti mẹ tạo ra ma sát quá lớn trên vú và núm vú, đều có thể được giải quyết. đối với các bà mẹ, chuyên gia nắn xương có thể giải quyết bất kỳ một hạn chế hoặc căng cơ ở vai hoặc ngực để đảm bảo mẹ và bé tìm thấy sự thoải mái trong thời gian cho con bú. hơn nữa, các phương pháp nắn xương có thể giúp nhẹ nhàng phục hồi tốt và giải phóng bạch huyết và lưu thông chất lỏng thông qua vú, giúp giảm bớt sự xuất hiện và tái phát của bệnh viêm tuyến vú.

nguồn: www.sportsandspinalgroup.com.au (15.11.2016)

0 comments
bottom of page