top of page

ARE YOU THE ONE WHO GO BACKWARD MODERN MEDICAL?

Thanks to the development of technology and science on medical, we have more opportunities on treating the diseases. Alongs with that, we are now more aware of our initial conditions. Despites the growth of medical approaches, more people are tending to go with the natural therapy treatment, this sounds a bit conflict, isn’t it. Be that as it may, digging into the fact, there are reasons behind, which make us choose alternative treatments as a companion in improving our health. Taking out the latest, osteopath could be the most option among the range.

We commonly heard about acupuncture, cupping or therapy massage, those kinds of alternative approaches are being recognized for the health positive effects. Beside that, osteopath is a new term, especially to Vietnamese, who are seeking for the treatments without using medicines.

WHAT IS OSTEOPATHY

Osteopathy comes with the definition as to focus on total body health by treating, and strengthening the whole musculoskeletal framework. In another said, there is no surgery, no medicines, no injection, no any of those that make you feel nervous during the treatment, but the relaxation and stress relief. Osteopathy emphasizes massage and other physical manipulation of muscle tissues and bones.

HOW DOES OSTEOPATHY WORK ON YOUR BODY

Aparts from other medical disciplines, Osteopathy works on the integrated manner of the body functioning together. Unlike acupuncture, osteopathy doesn’t take action on certain pain origins, if a part of your body is restricted, then the rest of body must adapt for this. When the body is free of restrictions on movement, osteopath takes responsible for minimisation stress.

The treatment uses a broad range of gentle hands-on techniques, including soft tissue stretching, deep tactile pressure and mobilization or manipulation of joints. You might imagine osteopathy as like as yoga due to the non-invasive concept, however, this alternative approach is a kind of passive-impact-treatment, which need GP (general practitioner) to complement the advice.

WHAT IS OSTEOPATHY GOOD FOR

o   Standing out from the other, osteopathy have a significant effect on healing the back pain. With the help from your GP, you are directed to do the prevention advice such as stretching exercise, lifting techniques, posture, breathing and stress reduction, which, to me, is quite important for the individuals to maintain your own health. You can find this treatment as the short-fulfilled-of-relief trip, to escape from your busy daily life.

o   An effective osteopathic treatment outcome often reflects with the first sign of a good night’s sleep. Being lack of sleep or the restless night are the factors leading to your pain. A poor sleep would not only reduce our psychosomatic to cope with pain, but also contributes to the unexpected ailments.

o   Osteopathy, adding to the benefits, affects the nervous, circulatory, lymphatic system, to balance your body and bring a better health overall.

You can see the benefit of osteopathy as the general improvement in mobility and structural stability of your body. The alternative treatment helps enhancing your well-being also leading to a more active and healthy life.


BẠN CÓ LỰA CHỌN ĐI NGƯỢC LẠI VỚI NỀN Y HỌC HIỆN ĐẠI HAY KHÔNG?


Nhờ sự phát triển của công nghệ và khoa học được ứng dụng trong lĩnh vực chữa bệnh, chúng ta giờ đây đã có nhiều cơ hội hơn trong việc chữa trị những căn bệnh nói chung. Bên cạnh đó, phần lớn chúng ta đang dần ý thức hơn về tình trạng sức khỏe cá nhân. Không kể đến những thành tựu lớn của ngành y học về mặt kỹ thuật, con người đang dần ưu chuộng việc sử dụng những điều trị “tự nhiên” trong khoảng thời gian gần đây, điều này nghe thoáng qua thì tưởng chừng như rất mâu thuẫn, nhưng đằng sau lại chứa đựng những lí do đã khiến không ít chúng ta muốn đi-ngược-lại-thời-đại. Được dự đoán sẽ là một phương pháp trị liệu phổ biến trong tương lai gần, tôi và bạn sẽ cùng tìm hiểu về thuật nắn xương – một trong những trị liệu “tự nhiên” trong bài viết này.

Hầu hết chúng ta đều đã đôi lần nghe qua về kĩ thuật giác hơi, châm cứu hoặc massage trị liệu, tất cả những phương pháp trên đều đã được công nhận nhờ vào việc cải thiện sức khỏe. Bên cạnh đó, thuật nắn xương là một khái niệm khá mới mẻ đối với người Việt Nam, đặc biệt là những ai đang tìm kiếm một phương pháp chữa bệnh khôgn sử dụng thuốc.

THUẬT NẮN XƯƠNG LÀ GÌ

Thuật nắn xương giúp cải thiện sức khỏe bằng việc tập trung thúc đẩy sự liên kết của mạng lưới cơ bắp trong cơ thể thông qua các bài mát-xa chuyên môn. Sẽ không có bất cứ cuộc phẫu thuật, thuốc men, ống tiêm nào khiến bạn cảm thấy lo sợ trong các buổi trị liệu.

THUẬT NẮN XƯƠNG HOẠT ĐỘNG NHƯ THẾ NÀO TRÊN CƠ THỂ CHÚNG TA

Điều làm thuật nắn xương khác với những phương pháp trị liệu khác là việc chữa trị dựa trên sự đồng nhất của các chức năng trong cơ thể. Không giống như việc châm cứu, thuật nắn xương không tập trung vào một điểm nhất định àno trong quá trình điều trị, thay vào đó, nếu một phần của cơ thể bị đau thì cả cơ thể sẽ cùng tiếp nhận điều trị. Đến khi những cơn đau qua đi và cơ thể bắt đầu trở lại bình thường, thì phương pháp trên đóng sẽ hỗ trợ cho việc giảm căng thẳng cho bệnh nhân.

Một buổi trị liệu nắn xương được thực hiện với các động tác mát-xa bằng tay, bao gồm bài tập giãn cơ, các động tác giảm áp lực cơ thể chuyên sâu, các bài tập hỗ trợ chức năng xương khớp. Thoạt nghe qua, bạn có thể sẽ hình dung thuật nắn xương tương tự như việc tập yoga, tuy nhiên, phương pháp nắn xương là một dạng trị liệu bị động. Bạn sẽ nhận được sư hỗ trợ từ các chuyên gia trị liệu để giúp bạn thực hiện và hoàn tất các buổi tập.

LỢI ÍCH CỦA THUẬT NẮN XƯƠNG ĐỐI VỚI SỨC KHỎE

o   Tác dụng nổi bật nhất của thuật nắn xương được thể hiện qua những tác động tích cực đối với triệu chứng đau lưng. Bạn sẽ được thực hiện các động tác co giãn, điều hòa nhịp thở, bài tập giảm stress dưới sự hỗ trợ từ chuyên viên trị liệu. Đây là những yếu tối quan trọng nhất góp phần duy trì sự ổn định cho sức khỏe của cơ thể. Bạn có thể xem các buổi điều trị như là một chuyến đi ngắn chứa đầy sự thư giãn sau những giây phút bận rộn. 

o   Một buổi trị liệu có hiệu quả thường sẽ đem đến cho bạn một giấc ngủ sâu và đầy đặn. Việc thiếu ngủ cũng như duy trì chế độ nghỉ ngơi không điều độ cũng là các nguyên nhân gây nên các cơn đau của bạn. Một giấc ngủ không đủ không chỉ làm giảm khả năng đối phó với các triệu chứng đau của hệ thần kinh, mà còn góp phần hình thành các căn bệnh trong tương lai.

o   Bên cạnh đó, thuật nắn xương giúp cơ thể được thư giản, thúc đẩy việc tuần hoàn máu, và cân bằng lại các chức năng của cơ thể mà chung quy là cải thiện sức khỏe của mỗi cá nhân.

Tóm lại, lợi ích của việc nắn xương được thể hiện qua sự cải thiện sức khỏe và chức năng làm việc của cả cơ thể. Liệu pháp này chính là chiếc chìa khóa mang lại cho bạn một cuộc sống năng động và hạnh phúc hơn.

0 comments
bottom of page